יום שלישי, 4 בנובמבר 2014

המשתתפים בתכנית IVLP

היום הראשון הוקדש ברובו להכרות בין חברי הקבוצה - 12 גברים ו 9 נשים מהמדינות הבאות:

  • חאלד מאלג'יריה, מנהל בית-ספר לשפות זרות
  • אוקטביו מארגנטינה, מיסד של הוצאה לאור דיגיטלית בשם טסאו
  • סוס מארמניה, מורה למדעי המחשב וטכנולוגיות למידה
  • אולגה מבלארוס,
  • ברנרדו מבוליביה, מרצה באונ' הקתולית בבוליביה
  • סרג מחוף השנהב, כומר שעוסק בחינוך ומקדם בקהילה שלו את תחום הלמידה מרחוק
  • הורטנס מקונגו,
  • מוסטאפה ממצרים,
  • פאולינה מפינלנד,  
  • פטמה מעירק, ראש התכנית לאנגלית במכללה לחינוך בבגדד
  • וינס מאירלנד, שותף בהקמת מיזם שנקרא פסטיבל הסקרנות 
  • חוזה ממקסיקו, מיסד של המיזם math2me.com 
  • ג'ררדו ממקסיקו, יועץ במחלקת החינוך
  • יסין ממרוקו
  • וואנג מסין, מפיקה בערוץ החינוכי באתר האינטרנט הגדול ביותר בסין
  • נטשה מרוסיה, מרצה במחלקה לאנגלית באונ',
  • מריה מרוסיה, מרצה לטכנולוגיות מידע, 
  • דומיניק משוויצריה, מרצה חוקר ודיקן באונ' להוראה (מעין מכללה למורים),
  • סרגיי מאוקראינה ,
  • סוהא מהטריטוריה הפלסטינית, 
  • ואנוכי נציגת ישראל.
סוהה מתגוררת בחאן יונס בעזה, עוסקת בהכשרת מורים, חברת הנהלה במרכז הפלסטיני לדמוקרטיה וישוב הסכסוך, חברה בוועדה לזכויות אדם של אונר"א. המפגש איתה היה מענין. כשהציגה את עצמה לקבוצה, היא בחרה להתחיל מכך שפלסטין היא הטריטוריה היחידה בעולם שנמצאת תחת כיבוש, וציינה שהיא כבושה ע"י ישראל. היא תיארה את המצב הקשה של הילדים והמורים בעזה - הילדים לא הולכים לבית הספר מחשש שיהרגו בדרך, והמורים וההורים חסרי מוטיבציה. השימוש בטכנולוגיה יאפשר לילדים ללמוד מהבית, והמורים וההורים יוכלו לקבל תכניות העשרה והכשרה. סוהא מקוה שבמפגשים דומים בעתיד, בתג עם השם שלה  יהיה רשום פלסטין ללא "טריטוריה". בארוחת הצהרים ישבנו יחד והקרח נשבר. הצעתי לה להשתתף בקורס המקוון "פסיכולוגיה בחינוך" שהאוניברסיטה הפתוחה מציעה בחינם למגזר הערבי. הנושא מאד רלונטי והקורס אמור להיפתח בעוד כחודשיים - זה היה בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון.


אין תגובות: